ArchAUSTRIA 04|01
моля, заповядайте, дългоочакваното продължение.
събота сутрин е. отпочинали от вчерашния спринт, закусваме и поемаме към днешните цели.
първата точка за днес се намира непосредствено до хотела, в който нощувахме.
INNSBRUCK | BTV bank
Rainer Köberl
въпреки прогнозите за постоянни интензивни валежи, времето отново е благосклонно към нас и ни позволява да сме навън.
сградата беше буквално попила от атмосферните условия. въпреки това, тази ажурна обвивка, наред с видимия бетон и цялостното категорично третиране, странно защо :), но ми допадна. сградата е административна и представлява банков офис на австрийската банка BTV. днес е почивен ден и съответно банката не работи. и без това щеше да е малко трудно да снимаме банка отвътре :). веднага се прегрупираме и започваме нападението, въоръжени кой с каквото има.
детайлът кърти…
входът:
все пак няма нещо, което да ни спре да обиколим сградата.
с приятно усещане се качвам в микробуса и потегляме към жилищна сграда с адрес Fürstenweg 51a.
спираме някъде в близост до предвидената точка, подмамени от изкушенията околовръст.
жилищни сгради далеч от нашата действителност. кой, кой позволи да се случи този строителен катаклизъм в България?!
козирка с има-няма 10 см дебелина, вградено осветително тяло в зоната на входа и обшивка от CORTEN.
все пак трябва да се провери, има ли борд? Мишо как е? Напипваш ли го?
цъ, няма. просто наклон с цялата дебелина на козирката води към улук от corten с барбакан, изнесен встрани.
добрата архитектурна практика не спира.
в далечината се вижда жилищната сграда от нашия списък. времето ни беше ограничено, пък и започна да вали, затова бързо, бързо се натоварихме в микробуса и продължихме към следващата цел.
пътят минава непосредствено до планираната по-рано сграда и успяваме да хвърлим поглед в движение.
по-нататък, някъде към високата част на Инсбрук.
облаците са слезли ниско над земята и, предвижвайки се нагоре по северният хълм на града, започва да ни обгръща гъста мъгла.
спираме съвсем близо до гъбата.
INNSBRUCK | Nordpark cable railway
Zaha Hadid
цялата структура на покритието стъпва в предната си част на три точки. в задната част, към терена, има още няколко връзки, които са по-скоро фиксиращи.
бива, бива… Zaha Hadid.
пак малко критика – неприятно впечатление ми направиха пейките, които сами за себе си като детайл са супер, но не ми се вписваха във всичко останало. все едно не са мислени заедно с другото.
оттук би трябвало да има незабравима гледка към Инсбрук. и гледката към мъглата не е лоша :).
ето го и влака. време е да посрещнем пътниците. отправяме се към входа.
страхотни тактилни ивици, прорязани в бетоновата настилка. изпитах носталгия по нашенските жълти и червени пъпчести плочки. няма ли кой да им даде и на тях, та само си режат настилката?!
бетон и пак бетон. парапет и осветителни тела, вградени в бетона. вратите по средата на стълбищата са част от парапета, така че в отворено положение, парапетът е непрекъснат.
екипът на Zaha Hadid е успял да затрудни и австрийския майстор при изпълнението на детайлите на покритието. имаше малък теч при средната колона.
тук-там има разлики в ширината на силиконената фуга, което според мен е пренебрежим факт, предвид, че всеки елемент от обшивката е уникален и без видими конструктивни връзки.
отводняването е по контура на гъбата, като го насочва в средната колона. изпълнено е така, че остава почти незабелязано.
една от малкото задни фиксиращи връзки на навеса.
липсващ елемент от обшивката. тук си представям как австрийският майстор е казал *.*.**…%*..@ стига толкова.
време е да продължим архитектурния ни тур.
днешният ден тепърва ще ни предложи още емоции. тях ще ни сподели архитект Митова.