Loading

Cityscape - архитектура, проектиране, дизайн

Lappi&Finnmark – 5 – actionpark.fi

пътешествия / забавления / без категория | Дата: 26 Февруари 2012 | от Гергана Милушева

07-08-09.02.2012

замисляли ли сте се защо половината от първите във Формула 1 и WRC са финки? е, дори да не сте знаели, че са такива, поне имената звучат така Хакинен, Райконен, Ковалайнен… the list goes on and on.

финките се научават да шофират в момента, в който дължината на крачката им позволява да стигат педалите; и свикват с превозното средство на 4 колела на лед и чакъл, а не на асфалт; тинейджърската възраст е изпълнена с безкрайни състезания на замръзналите езера, а и да отидеш пеша да купиш хляб при -30С си е приключение; когато достагнат възраст за шофьорска книжка, финките са овладяли напълно изкуството на граничещи със самоубийство скорости по заснежените пътчета на Лапландия и взимане на завоите с вратите напред; всъшност те друг начин за завиване изобщо не познават; стотиците северни елени и лосове, които не отчитат наличието на път в своите зимни преходи из безкрайните борови гори, просто помагат за естествения подбор на професионални състезатели (катастрофите с лос са втората най-голяма група катастрофи с фатален край във Финландия; първата е свързана с нейно величество Водката).

едно от най-големите езера в Лапландия е Ивало; тестовото поле на всички световни производители на гуми е Ивало; Nokia е финландска марка за мобилни телефони, отделила са преди години от Nokian – фински концерн за приложна химия … демек за гуми; в Лапландия, близо до шведската граница, все още съществува малко селце на име Nokia.

в Saariselka, малък курорт в непосредствена близост до Ivalo, едни мили хора им е омръзнало да тестват гуми; заели са се с нелеката задача да обучават не-финки да карат по фински… (нали ви казвам – Ники имаше спецялна причина да дойдем)

следва…

(за всички възникнали въпроси – моля, обръщайте се към Николай Нейков, човекът с WRC-то)